تغذیه در ماه مبارک رمضان

تغذیه د رماه رمضان

برنامه غذایی ماه رمضان باید متنوع و متعادل باشد به طوری که تمام مواد غذایی مورد نیاز حفظ سلامت و انرژی بدن در آن گنجانده شده باشد. نان، غلات، میوه ها و سبزیجات، گوشت و حبوبات، تخم مرغ و لبنیات ازجمله این مواد غذایی هستند که باید در سه وعده غذایی شامل سحر، افطار و شام مصرف شود.

نباید با مصرف بیش از حد مواد غذایی چرب و شیرین مثل زولبیا، بامیه، حلوا، شله زرد و غیره در این ماه اشتهای خوردن موادغذایی مقوی و اصلی را از دست بدهیم.

تأمین نشدن نیازهای اساسی بدن، مقاومت افراد را در برابر بیماریها کاهش میدهد و آنها در معرض ابتلا به بیماریهای گوناگون قرار میگیرند.

اگر یک فرد تمام موادغذایی مورد نیاز بدن خود را از آشامیدنیها گرفته تا لبنیات و پروتئینهای مختلف بلافاصله در لحظه افطار بخورد، دستگاه گوارش خود را از حالت تعادل خارج میکند و به بیماری های دستگاه گوارش مبتلا خواهد شد.

به همین دلیل باید در لحظه سحر، افطار و شام وعده های غذایی بصورت کم حجم و مفید صرف شود

غذاهای مناسب برای افطار

برای شروع افطار، نوشیدن مایعات گرم مانند شیر، چای و آب به همراه چندعدد خرما بهترین شیوه تغذیه خواهد بود، البته علاوه بر این میتوانید نان و پنیر و سبزی و یا دیگر لبنیات مورد استفاده در صبحانه را به عنوان افطار تناول کنید، اما هرگز شام را همزمان با افطاری نخورید.

زمان مناسب شام

مناسبترین زمان برای خوردن شام، دو ساعت پس از افطار است که معده با حجم زیادی از غذا انباشته نشود. از این زمان تا هنگام خوردن سحری سعی کنید با نوشیدن فراوان مایعات میزان آب بدن خودرا در طول روز درسطحی متعادل قرار دهید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *